Fisk på schemat

Jag borde äta mer fisk än vad jag gör! Att äta 2-3 fiskrätter i veckan är någonting som jag absoluit inte gör. jag tycker dessutom att det är lite tråkigt när vi har fisken runt hörnet så som vi faktisk thar den häri Bohuslän... men det är klart sedan ska man kunna tillaga den också - men det får man väl lära sig helt enkelt.

I viktväktarnas program var det fisk på temat för denna veckan och i det lilla häftet som man fick för v. 44 så fanns där några fiskrecept och jag tänkte faktiskt att jag skulle passa på och prova något av detta under veckan som kommer. Sedan blev jag också sugen på att till helgen eller någon kväll också käka lite räkor. Det är lite mysigt att sitta och skala räkor. Det blir så romantiskt... kanske skulle ta och piffa till vardagen lite granna...ler..

Lotta

Kommentarer
Postat av: anna

Jag är också jätte dålig på att både äta och tilllaga fisk. Tycker att det luktar illa när man ska laga och jag är inte så jätte förtjust i fisk. Det är godare med kyckling.



Anna

2008-12-23 @ 15:07:31
URL: http://annassmalaliv.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0